Loopgroep in de wijk Reitdiep

 

Welkom bij Petersport. 

Petersport is een loopgroep uit Groningen in de wijk Reitdiep, ontstaan op 1 maart 2013. Wij lopen voornamelijk in de wijk Reitdiep, maar maken ook wel uitstapjes richting het nabijgelegen Zernike, Gravenburg, Vinkhuizen de Held of Hoogkerk. Ook trainen we wel eens op de heuvels van het Noorderplantsoen of op en om de Kardingerbult. Wij trainen op de maandagavond en op de donderdagavond. De trainingen duren ruim een uur. Om mee te kunnen lopen is een beetje basisconditie toch wel gewenst. Verder is de Nieuwjaars training op 1 januari en de zomeravond duurloop op 21 juni vaste prik geworden. De Monnikenloop (maart) en de Devilstrail (november) op Schiermonnikoog bezoeken we ook graag met een groep om daar een weekend te verblijven voor wie dat mogelijk is. Ook maken we jaarlijks graag wandelend de oversteek naar 1 van de waddeneilanden Ameland of Schiermonnikoog.

Als je ook eens wilt meedoen bij Petersport dan kun je je via het menu Contact / aanmelden opgeven. Je kunt altijd een keer meelopen.

Met sportieve groeten,

Peter en teamgenoten.

Dorpsrun Grijpskerk

Trainer Peter P. was jarig en nam ons mee door zijn voormailge woonplaats, Grijpskerk. Daar gingen we langs alle kerkjes, de voormalige woningen waarin hij had  gewoond, het sportcomplex en andere leuke bezienswaaardighedenuit het dorp. In het bakkerscafe was er een lunch voor de aanwezigen., met onder andere poffert en de overheerlijke gehaktbal, van de plaatselijke bakker en slager.

Team uitje

Op 5 juni hadden we ons teamuitje. Bart was weer gestrikt om wat moois te bedenken. We begonnen op het oude suikerunieterrein om te ontsnappen uit een escaperoom. Het was ieder team, soms nipt, gelukt, om te ontsnappen uit de ruimte. Daarna gingen we richting de Toeter om daar de quizzen. Al met al weer een geslaagde avond. Volgend jaar onder leiding van de altijd goedlachse en sympathieke Egbert.

Marathon groningen

Op 31 mei 2026 was er na jaren weer een marathon in Groningen, en dan rekenen we de Martini marathon van Groningen op de atletiekbaan van Groningen even niet mee. Met maar liefst 31 lopers stonden we aan de start op de diverse afstanden. 14 lopers, waarvan 2 debutanten, waagden zich aan de hele marathon, het werd een warme editie. Op de halve snelde Marieke A. zelfs naar een persoonlijk record, terwijl die al vele malen vaker een halve had gelopen. Op de hele snelde Marit naar een p.r. in haar 2e marathon. Jasper had zijn debuut keurig verdeeld met een mooie eindtijd net boven de 4 uren. Eveline deed het samen met Michiel, waarbij debutant Eveline zich moest inhouden om samen te finishen. Trainer Arjen snelde na en negatieve split op de halve, naar een eindtijd van 2 tellen boven de 90 minuten, een zeer verdienstelijk debuut. Luisella tenslotte haalde het podium bij de 60+, een 3e plaats? Bij het zien van de finish foto's mogelijk zelfs nog een trede hoger.......Mogelijk wordt de volgende editie op 18 april 2027 gehouden

 

Pagina's