Loopgroep in de wijk Reitdiep

 

Welkom bij Petersport. 

Petersport is een loopgroep uit Groningen in de wijk Reitdiep. Wij lopen voornamelijk in de wijk Reitdiep, maar maken ook wel uitstapjes richting het nabijgelegen Zernike, Gravenburg of De Held. Ook trainen we wel eens op de heuvels van het Noorderplantsoen of op en om de Kardingerbult. Wij trainen op de maandagavond en op de donderdagavond. De trainingen duren ruim een uur. Voor de maandagavond is er momenteel een stop voor nieuwe lopers. Voor de donderdagavond is er nog wel ruimte. Om mee te kunnen lopen is een beetje basisconditie toch wel gewenst. Verder is de Nieuwjaars training op 1 januari en de zomeravond duurloop op 21 juni vaste prik geworden. Ook werd er jaarlijks een beginners clinic gegeven in het voorjaar, deze komt in 2020 te vervallen.

In onze Reitdiepwijk is ook onze eigen run! Namelijk de ReitdiephavenRun. Voor meer informatie over deze run verwijs ik je naar www.reitdiephavenrun.nl. Door de corona virus is deze helaas afgelast voor 24 mei 2020. We zoeken weer een nieuwe datum voor 2021.

Als je ook eens wilt meedoen bij Petersport dan kun je je via het menu Contact / aanmelden opgeven. Je kunt altijd zo een keer meelopen.

Met sportieve groeten,

Peter

Eind(e) (corona) klassement

Het was tot de laatste wedstrijd toe spannend, maar uiteindelijk werd Ilona Meijer de terechte winnaar van het (corona) klassement. Ze liep de 5 kilometers heel tactisch en snel. Op de 10 kilometer was ze de snelste van allemaal en pakte daar ook het maximaal aantal punten mee.
Dick Huizing maakte nog een mooie sprong in de laatste "wedstrijd" en klimt samen met Mente Wiersema ook op het podium. Steven Hoekstra pakte de mooie 4e plaats.
Alle 4 de deelnemers ontvangen een eierbal van de Ideale Buurman. De nummers 1 en 4 worden nog extra in het zonnetje gezet met een flesje wijn. Iedereen bedankt voor het meedoen en gefeliciteerd met jullie prestaties. En we bedenken snel weer iets nieuws! 
De winnaar van de mooiste actiefoto in deze corona periode zonder trainingen werd Riepko, ook van harte gefeliciteerd.

Eindstand top 50.PNG

 

 

Hervatting training 25 mei

De trainingen worden maandag 25 mei hervat. We gaan dan weer van start op de maandag- en donderdagavond.

De groep zal maximaal uit 16 personen bestaan. Mochten er op een avond meer lopers aanwezig zijn, dan gaan we ons ter plekke in 2 groepen splisten. We verzamelen ons buiten bij de Reitdiephaven (dus niet meer boven bij Taste and Flavor). Bij het verzamelen houden we ook de 1.5 m afstand van elkaar aan, let op dat wij geen andere passanten hinderen. Mocht de Gemeente Groningen toch nog anders besluiten dan volgen wij deze maatregel op.

De modules 2 en 3 worden samen gevoegd tot 1 module, donderdag 2 juli is de laatse training van deze module, dan begint de zomer vakantie.

Op 25 mei beginnen we met de prijsuitreiking van het Corona klassement. Waarin de nummers 1 en 4 uit het eindklassement worden gehuldigd. Ook voor de nummers 2 en 3 ligt er iets klaar. De winnaars zouden ook van buiten de loopgroep kunnen komen.  Ook de winnaar van de mooiste selfie in deze afgelopen periode wordt nog bekend gemaakt. Reden genoeg om weer te beginnen de 25e!

Corona klassement

Maandag 30 maart zijn we gestart met een nieuwe challenge, scoor gedurende 8 weken punten door een exacte 5 kilometer te lopen. Hoe? Lees de regels door.

Inmiddels hebben al 54 deelnemers een poging gedaan voor deze 5 kilometer.

Regels

- Het klassement bestaat uit 7x een 5 kilometer en 1x een 10 kilometer.

- Elke week kun je vanaf maandag t/m zondag EEN 5 kilometer lopen, in de 8e week loop je een 10 kilometer.

- Je dient minimaal 4 van de 8 loopjes mee te doen voor het eindklassement, zo niet, dan word je uit het klassement geschrapt.

- Een Runnersapp (Strava?) of sporthorloge is leidend. Kan ik de tijd niet vinden, dan stuur je mij je gegevens uiterlijk op de zondag toe.

- Een opgenomen 5km moet ook geregistreerd zijn als minimaal een 5 km!! (dus niet 4,99km!). en een MAX, van 5,05 kilometer

- Meld je aan (voor mijn overzicht) bij https://www.strava.com/clubs/272504 en sla je 5 kilometer op onder Petersport 5km.

 

Het is zo opgezet dat niet de snelste hoeft te winnen. Met wat veel geluk kun je zelfs met 4 loopjes het klassement winnen. Alleen bij de 10km kan de snelste loper wel extra punten verdienen.

Hoe meer deelnemers er mee doen hoe minder je punten je krijgt. Maar doe je niet mee? Dan krijgt je tegenstander dus meer punten!!

Loop jij op het juiste moment wanneer een ander net niet loopt die week? Dan kun je veel punten scoren!!

Vooral na 2 rondes gaat het klassement op zijn kop, succes.

Vanaf ronde 3 kun je ook bonuspunten verdienen(max.3! in ronde 3 tm 7) In ronde 8 geldt een andere regel.

 

Punten:

1. Meegedaan voor 1e keer: 125 punten, delen door aantal lopers die meededen aan jouw(!) 1e loopje. (Dus niet perse het loopje uit de eerste week van 30 maart).

Voorbeeld: Je zou in theorie 125 punten kunnen verdienen, mits er maar niemand anders in die week die 5 kilometer loopt.

Stel je doet in de 1e week met nog 31 anderen mee dan krijg je 125 punten en deze deel je door 32 mensen. (125:32=3,91 punten)

2. Meegedaan voor de  2e keer: 100 punten, delen door het aantal lopers die mee deden aan jouw(!) 2e loopje.

Voorbeeld: Stel je doet opnieuw me deze week en er doen nu 22 lopers mee. Dan krijg je dus 100:22(lopers)= 4,55! punten erbij.

Het kan ook zijn dat je hier pas je 1e loopje loopt omdat je de week ervoor niet kon, dan krijg je hier 125(1e loopje):22(deelnemers deze ronde)= 5,68 punten

3. Meegedaan voor de 3e keer? 80 punten, deze weer delen door aantal lopers van jouw(!) 3e loopje + bonus.

Bonus: Mocht je 3e tijd sneller zijn dan de gemiddelde tijd uit je eerste 2 loopjes, dan krijg je hiervoor het verschil in punten, deze punten deel je ook weer door het aantal deelnemers van de deelnemers van deze week. 

(bij langzamere tijd geen aftrek) Met maximum van 3 bonuspunten.

Voorbeeld: Eerste gelopen tijd: 25,01, tweede gelopen tijd: 24,31=gemiddelde 24,46. Je 3e tijd is 24,20=26 punten (deze delen door het aantal deelnemers van jouw 3e loopje). Stel dat er bij jouw(!) 3e loopje 25 deelnemers meededen dan delen we 26 delen door 25= 0,96.

4. Meegedaan voor 4e keer? 80 punten + (eventuele) bonus. De bonus is je verbetering in seconden van je snelste tijd tot nu toe, deze omzetten naar de punten (deze beide delen door het aantal deelnemers van jouw 4e loopje), maximum is ook hier 3 bonuspunten. Verbeter je je niet, dan dus geen bonuspunten. 

Voorbeeld: X loopt in zijn 4e loopje zijn snelste tijd tot nu toe en is 15 tellen sneller dan zijn tot nu toe beste tijd. Tijdens X zijn 4e geregistreerde tijd deden er 14 deelnemers mee:

De som wordt dan: 80 delen door 14 = 5,71 + Bonus: 15 seconden van X snelste tijd tot nu toe af = 15:14= 1,07 punten. Totaal: 6,78 punten

5. Meegedaan voor 5e keer: 90 punten+bonus verbetering in seconden van je snelste tijd dit zijn de punten (deze beide delen door het aantal deelnemers van jouw 5e loopje.

Zie 4

6. Meegedaan voor 6e keer 100 punten+bonus verbetering in seconden van je snelste tijd dit zijn de punten (deze beide delen door het aantal deelnemers van jouw 6e loopje.

Zie 4 en 5

7. Meegedaan voor 7e keer 100 punten+bonus verbetering in seconden van je snelste tijd dit zijn de punten (deze beide delen door het aantal deelnemers van jouw 7e loopje.

Zie 4, 5 en 6

8. Meegedaan aan de 10 kilometer, 100 punten (deze delen door het aantal deelnemers).

Bonuspunten: Hier krijgten de snelste lopers zowel mij de dames als bij de heren de meeste punten.

De snelste heer krijgt hier 40 punten, nummer 2 krijgt 39 punten etc.

De snelste dame krijgt hier 40 punten, nummer 2 krijgt 39 punten etc.

Op elke zondagavond komt er een update.

Tijden 10 kilometer.PNG

De eindstand :

Eindstand top 50.PNG

Pagina's